reserveer je tafel

Ben je bij ons te gast in het hotel? Dat weten we ook graag, vermeld je het er even bij als je langs deze weg reserveert?  Niet hotelgasten zijn uiteraad ook van harte welkom.

Denk je ook goed na over je aankomstuur? Dan kunnen wij ons goed voorbereiden om je perfect te bedienen. Dank je wel alvast! 

Als je diner om 18u boekt, kunnen we er voor zorgen dat je op tijd klaar bent om de Last Post mee te maken. 

Geen nood als je gewenste aankomstuur geblokkeerd staat, duid dan gewoon het eerstvolgende tijdstip aan. Als je een beetje te vroeg aankomt, kun je altijd genieten van een aperitiefje in onze gezellige bar.

Come on, book it! You know you want to ;)

		

Veelgestelde vragen

40 resultaten gevonden.

  • Garantie kredietkaart

    Wanneer je bij ons een hotelreservatie maakt, vragen wij om een kredietkaart garantie. Die gegevens worden met respect voor privacy en veiligheid bewaard. Dit dient enkel ter garantie in geval van late annulering of schadegevallen die niet werden besproken. We vragen om bij vertrek af te rekenen, dit hoeft niet met dezelfde kaart te zijn. Enkel bij bepaalde tarieven zoals "early bird" of "hot deal" of "last minute" kan het zijn dat, na het maken van de reservatie het totaalbedrag wordt aangerekend, maar dat is altijd heel duidelijk op de website. Als er telefonisch of per mail wordt gereserveerd, wordt dit altijd duidelijk vermeld. Het bedrag dat we dan van de kaart halen, komt overeen met het totaal van de overnachtingen en de citytax van € 1,80 per overnachting. Extra's van tijdens uw verblijf, zoals bar of restaurant, kunnen dan bij vertrek vereffend worden.  

  • Betalingswijzen

    Wij aanvaarden volgende betalingswijzen in ons hotel: 

    Cash, bancontact, Mastercard, Visa, American Expres, Payconiq, Ieperbon, Vlaanderen Vakantieland Bon. 

  • Annuleringsvoorwaarden

    Onze best beschikbare prijs (best available rate) is steeds tot 24 uur voor aankomst gratis te annuleren. Als je online op onze website reserveerde, kan dat heel makkelijk langs die weg. Als je boekte via mail of telefoon, dan neem je even contact langs dezelfde weg en bezorgen wij een annuleringsnummer en/of bevestiging. Als je ons hotel geboekt hebt via een andere boekingswebsite, moet je even met die dienst contact nemen om je reservering gratis te annuleren. 

    Als er werd gekozen voor een promotioneel tarief met voorafbetaling, kan er niet gratis geannuleerd worden. Bij vragen hierover mag je ons steeds contacteren. 

  • Inchecken

    Je kamer zal vanaf 15u klaar zijn. Als je vroeger aankomt, kun je al gebruik maken van onze parking en onze bar, restaurant en terras.

    Het is ook mogelijk om een vroege check-in te regelen. Voor die dienst, rekenen we een supplement van € 25 per kamer. Als je plant om vroeger aan te komen zodat je de stad al kan verkennen, kun je je wagen al op onze parking parkeren zonder kosten. Wip wel even binnen met je wagen-nummerplaat, zodat we weten dat je er bent.

     

  • Uitchecken

    UItchecken kan tot 11u. Als dat wat te vroeg is, kan er op basis van beschikbaarheid een late checkout geboekt worden (tot 14u) aan een meerprijs van € 25. 

  • Late aankomst

    Eens je reservatie gemaakt is, is je kamer gegarandeerd, hoe laat je ook aankomt. Ons receptieteam werk tot 23u, maar geeft dan de receptie over aan ons nacht-team. Er is dus altijd iemand aanwezig om je in te checken. Onze hoofdingang is een draaideur die om 23u gesloten wordt. De deur aan de linkerkant van de draaideur heeft een intercom-bel. Even aanbellen en de nachtwaker komt er meteen aan. 

  • Parking

    Ons hotel heeft zijn eigen private en veilig afgesloten parking. Dit is gratis voor onze gasten tijdens het verblijf. Een parkeerplek reserveren kan niet, doorgaans is er voor onze hotelgasten voldoende plaats. Over de middag kan het iets drukker zijn, maar dan hebben we gelukkig heel veel gratis en veilige parkeergelegenheid vlak voor de ingang van ons hotel, en op het Minneplein net om de hoek van de tuin van ons hotel.  

    Rij dicht genoeg, dan gaat de slagboom vanzelf open. Om onze parking te bereiken, kan je je GPS dit adres geven: Slachthuisstraat 58, Ieper. 

    De parking verlaten doe je aan de overkant van de ingang, maar dat staat duidelijk aangeduid. 

  • Fietsberging

    Als je met de fiets naar de Westhoek komt, kun je op je 2 oren slapen. We hebben een garage aanpalend aan de parking, die u kan gebruiken. We hebben ook een afgesloten fietsberging met stopcontacten, waar elektrische fietsen kunnen worden opgeladen. De sleutels van de garage en de fietsberging worden bewaard aan de receptie. Deze dienst bieden we je gratis aan.  

  • Moto's

    Je moto kan op de parking staan, we hebben enkele kleinere parkeerplaatsen die daar perfect voor zijn, maar als je die liever binnen zet, kan dat veilig in onze garage. 

  • Oplaadpunt elektrische wagens

    Momenteel hebben we op onze locatie nog geen elektrische laadpunten. Dit wordt in de nabije toekomst gepland, in afwachting zijn er net voor ons hotel wel 2 openbare laadpalen.

    Deze zijn van het merk Allego en werken met de app van Smoov.

    " Type 2 AC - 22kW "

  • Bagage bewaren

    Voor en na je verblijf kun je gebruik maken van onze afgesloten bagageruimte. Vraag het gerust aan de receptie. 

  • Met Eurostar naar Ieper

    Als je met Eurostar naar Ieper reist, kun je er voor kiezen om af te stappen in Rijsel of in Brussel. Rijsel is dichter van Ieper dan Brussel. 

    Vanuit het Rijsel / Lille Europe station, zul je 5 minuutjes moeten wandelen naar Rijsel / Lille Flanders Station. Hier kan u uw ticket aankopen naar Courtrai / Kortrijk. In Kortrijk / Courtrai zal je je aansluiting naar Ieper moeten nemen. Ons hotel ligt op 15 minuutjes wandelen van Ieper Station. Als je ons op voorhand laat weten hoe laat je trein aankomt in Ieper, kunnen we een taxi regelen om je naar ons hotel te brengen. Als het lukt om iemand van ons team te sturen, wordt dit gratis aangeboden.  

    Een andere mogelijkheid is dat een taxi je opwacht in Rijsel bij aankomst met de Eurostar, laat het ons weten, dan kunnen we je helpen om dit te regelen. Hou rekening met een bedrag van ongeveer € 120. 

     

  • WO I rondritten

    Als je interesse hebt in een gegidste rondrit van de Eerste Wereldoorlog slagvelden en monumenten tijdens je verblijf, kunnen we excellente tours aanbevelen die vanuit Ieper vertrekken. Stuur ons een mailtje en we bezorgen alle informatie, we kunnen ook helpen om de reservatie te maken.  

  • Huisdieren

    Hoeveel we ook van huisdieren houden, enkele jaren geleden hebben we beslist om geen huisdieren toe te laten in ons restaurant of op het terras.

    We verwelkomen graag de hondjes van onze hotelgasten onder volgende voorwaarden:

    - De hond mag niet meer dan 20kg wegen

    - De hond mag niet mee naar het ontbijt of de restaurantruimte

    - De hond kan zonder toezicht op de kamer blijven, maar dan wel in een bench

    - We rekenen een supplement aan van €15 per nacht voor de extra schoonmaak

  • Allergenen in het restaurant

    Geen probleem, ons keukenteam is ervaren en creatief. We kunnen je verzekeren dat we met alle behoeftes kunnen rekening houden tijdens je verblijf. Laat het ons wel even weten als je reserveert, als er allergieën of behoeftes zijn die we op voorhand moeten weten. 

  • Last Post en een restaurantreservatie

    Ons restaurant opent om 18u voor het avondeten. Van maandag tot zaterdag nemen we bestelling op tot 20u45. De Last Post Ceremonie vindt elke avond om 20u plaats an we raden aan om niet later dan 19u30 aan te komen, zodat je zeker bent van een goeie plek. 

    Het is dus mogelijk om je tafeltje om 18u te boeken, voor u naar de Menenpoort vertrekt, die op 15 minuutjes wandelen ligt. Een andere mogelijkheid is om 20u30 reserveren, dat geeft u voldoende tijd om terug te wandelen na de Ceremonie. In dat geval kun je genieten van het avondeten zonder de klok in de gaten te moeten houden. 

    Als je beslist om op voorhand te eten, is het een goed idee om je kelner te laten weten dat je plant om naar de Last Post te gaan. In Ariane zijn we gewoon om onze vroege gasten vlot te bedienen, maar een ander restaurant zou misschien de hint nodig hebben.   

  • Valuta wisselen

    Ons hotel biedt geen valuta-wisseldienst aan, en er zijn ook geen bureaus in Ieper. Het is wel mogelijk om cash af te halen in verschillende bankautomaten met je bank- of kredietkaart.   

  • Groepsprijzen

    Als je van plan bent om met een groep Ieper te bezoeken, neem je best rechtstreeks contact op. Dan kan er gepraat worden over een aangepast tarief en annuleringsvoorwaarden. 

  • Fietsverhuur

    Ons hotel heeft 4 elektrische fietsen beschikbaar.
    Deze fietsen zijn te huur aan €35 per dag, per fiets.

    Indien jullie graag fietsen huren raden we jullie aan om dit op voorhand te reserveren.

  • Extra bed op de kamer

    In onze prestige familiekamers, is er ofwel een sofabed voorzien, of we kunnen rollaway bedden bijplaatsen, tot max 4 personen op de kamer. Een babybedje kan er wel nog bij, maar moet ook gereserveerd worden al u gebruik wil maken van onze bedjes. Deze kamers zijn super om met meer in te overnachten, want ook de badkamer is lekker ruim zodat het hele gezin erin past.

  • Beste manier om te boeken

    Rechtstreeks boeken bij ons hotel, online, per telefoon of per mail, wordt altijd beloond, dat beloven we!

    Je bent absoluut zeker van de beste prijs! Soms wel tot € 20 minder in vergelijking met andere reservatie-websites zoals Booking.com en Expedia. We bieden aan onze rechtstreekse boekers ook altijd de meest flexibele annuleringsvoorwaarden aan, en dat mag je echt letterlijk nemen! Daarnaast kun je ook je ingangsticket voor het In Flanders Field Museum en het Yper Museum kopen aan verminderd tarief (- € 2). En tenslotte beloven we u nog laagste-prijs-garantie. Als wij, voor welke reden dan ook, onze prijzen moeten zakken, dan wordt jouw kamerprijs ook automatisch aangepast. 

    Niet twijfelen dus, maar rechtstreeks boeken. 

  • Mindervalide gastenkamers

    Wij hebben op heden geen aangepaste mindervalide kamers, maar we hebben wel kamers die rolstoeltoegankelijk zijn, met inloopdouche. We kunnen ook hulpmiddelen voorzien om gebruik te maken van de badkamer. 
    Er is een lift naar alle verdiepingen, maar op het gelijkvloers hebben we ook 4 gastenkamers met inloopdouche. 

  • Rolstoeltoegankelijkheid

    Ons hotel is volledig rolstoeltoegankelijk, tot in de tuin. In het sanitair blok hebben we ook een aangepast mindervalide toilet. 

  • Reserveren zonder kredietkaart

    Als je geen kredietkaart hebt, kan je ons best even opbellen of mailen. Dan helpen wij je verder met de boeking, en vragen we ter garantie een voorschot over te schrijven.  

  • Opmaken van je kamer

    Ons housekeeping team werkt elke dag van 10 tot 16u30. Laat het ons weten als je het fijn vindt dat je kamer op een specifiek uur wordt opgemaakt, zodat we dat voor u kunnen regelen. 

  • Waarom variëren prijzen?

    Onze kamerprijzen zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals het seizoen, maar ook de reeds gerealiseerde bezetting en eventuele evenementen. Als u flexibel kan zijn met uw reisdata, is het altijd een goed idee om verschillende data te vergelijken. Of neem even contact met ons op, dan kunnen we je gewoon vertellen wanneer de beste kamerprijzen te boeken zijn.  

  • Kamer voorkeur

    Laat het ons zeker weten als je graag een bepaalde kamer wenst, wij gaan altijd ons uiterste best doen om daarvoor te zorgen! 

  • Kinderstoelen

    Wij hebben in ons restaurant een beperkt aantal kinderstoelen. We vinden het fijn als we die kunnen behouden voor onze hotelgasten, die niet altijd de mogelijkheid hebben om die mee te nemen tijdens hun reis. Het is dus leuk als je je eigen stoel kan meenemen als je ons restaurant bezoekt. 

  • Halal

    Wij koken momenteel niet halal.

  • Vegetarisch en veganistisch

    Op onze kaart vind je altijd een verse selectie van vegetarische en veganistische gerechten die maandelijks wijzigen.

    Onder " EAT - à la carte " kun je terugvinden wat er momenteel op onze kaart staat.

  • Kindergerechten

    Ook voor de kleinsten (tot 12 jaar) hebben wij een aangepaste kinderkaart. 

  • Speeltuin

    In onze tuin staat er een eenvoudige glijbaan, voor de kinderen.

  • Ronde tafel

    Wij hebben in ons restaurant een beperkt aantal ronde tafels, voor gezelschappen vanaf 5 personen. Als je dit leuk vindt, mag je dat steeds laten weten. Als ze beschikbaar zijn, en als het lukt in de ruimte, houden we hier zeker rekening mee. 

  • Suikervrije desserts

    Er staat altijd een kaasplankje met heerlijke lokale kazen op onze dessertkaart, ook verse fruitsla heeft geen toegevoegde suiker. 

  • Attentie voor een jarige

    Een jarige aan tafel? Als je het ons laat weten, dan voorzien we altijd een fijne attentie. Vind je het leuk om een vuurwerk op de dessert te zien verschijnen?  Dat kan! Maar laat het ons even weten, want niet iedereen vindt dat fijn. Als je't ons niet vraagt, zullen we het niet doen. Deal? 

  • Mag mijn kindje op een kamer slapen tijdens ons diner?

    Als je bij ons overnacht, is dat uiteraard geen enkel probleem. Maar we krijgen deze vraag ook vaak van klanten die komen eten. Als we kamers vrij hebben, is dit uiteraard geen enkel probleem. Als er geen vrije kamers zijn, kijken we samen naar een andere oplossing. Voor het reisbedje, geldt ook hier dezelfde redenering als de kinderstoelen in het restaurant. Wat we in huis hebben, houden we liever beschikbaar voor de reizende gasten die van verder komen. Het is dus leuk als u uw eigen bedje meeneemt. 

  • the tAble

    Heel veel mensen zijn nieuwsgierig naar het concept van the tAble. Logisch, want dit ultieme belevingsdiner is uniek! Nergens heb je ooit al iets gelijkaardigs gezien of meegemaakt. Lees je even onze pagina's op de website? Dan zal je al veel beter weten waar het allemaal om draait.

  • Menukaarten in verschillende talen

    Ja! Tuurlijk. Wij hebben onze menukaarten vertaald naar het Engels, Frans en Duits.  

    Makkelijk als je met zakenrelaties op stap bent.

  • Rolstoel aanwezig?

    Ja, dat kan! We hebben een rolstoel beschikbaar voor onze gasten. Vraag ernaar aan de receptie. 

  • We zijn met meer dan 10, kunnen we ook à la carte eten?

    Dat kan! En we zullen je ook niet beperken in het aantal gerechtjes dat jullie kiezen, maar hou er wel rekening mee, dat de wachttijd dan iets langer kan oplopen dan normaal. De keuze spontaan beperken, zal helpen natuurlijk. Voor gezelschappen vanaf 10 personen, hebben we ook een speciale kaart gemaakt, die vind je onder "feest op maat" bij de restaurantpagina's van onze website. Als je hieruit kiest, is het de bedoeling dat je één menu kiest voor het hele gezelschap, waarbij we natuurlijk wel rekening houden met de vegetariers en veganisten. 

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×